Archiwum 15 grudnia 2015


Marketing w internecie – wykorzystaj potencjał...
Autor: ludziebiznes1991
Tagi: mój profil  
15 grudnia 2015, 10:25

Zwykło mówić się, że jeśli czegoś nie ma w sieci – to nie istnieje. Ta zasada obowiązuje z pewnością w przypadku marek oferujących dane produkty i usługi. Internet stał się dla nas tym, czym dawniej była gazeta – z tą różnicą, że możemy go mieć kiedy tylko chcemy gdzie chcemy a temat poszukiwanych informacji dobieramy sami!

Marketing internetowy to obszerne pojęcie obejmujące zarówno research, tworzenie kampanii reklamowych, ale też opracowanie strategii związanej z komunikacją z klientem oraz możliwościami jakie dają reklamy. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług każdy właściciel firmy jest w stanie dotrzeć do konkretnych klientów właśnie za pośrednictwem sieci. Od czego zacząć?

Strona internetowa, optymalizacja

Podstawą w funkcjonowaniu w sieci jest posiadanie strony internetowej. Nie musi być ona skomplikowana – im więcej zakładek, tym trudniej będzie potencjalnemu klientowi znaleźć interesujące go informacje. Strona powinna być intuicyjna w obsłudze. Niezwykle ważne jest, aby klienci mieli także możliwość oglądania strony na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety i komórki. Myśląc o procesie pozycjonowania i promowania strony ważne jest zwrócenie uwagi na jakość tekstów.

Reklamy

Jedną z najskuteczniejszych metod reklamowania się w sieci jest wykorzystanie płatnych reklam (w formie bannerów czy też Google AdWords). Jako właściciele strony możemy samodzielnie ocenić, jaki budżet chcemy przeznaczyć na dane działania reklamowe. Oczywiście im większy budżet, tym większe możliwości, jednak powodzenie kampanii zależy też od dobrania odpowiednich parametrów:zasięgu reklamy, rodzaju odbiorców, etc. Jeśli reklama nie przyniesie oczekiwanych korzyści warto się nie zrażać – koniecznie powinniśmy przeanalizować w takim wypadku, jaki parametr został źle dobrany. I spróbować jeszcze raz!

Kontakt z klientami!

Kontakt z klientami i angażowanie ich w życie marki może okazać się kluczowe, szczególnie, jeśli naszymi odbiorcami są osoby młode, w wieku 25-35. Zazwyczaj jest to grupa która chętnie korzysta z internetu, portali społecznościowych, kieruje się opiniami pozostawianymi na znanych portalach. Aby móc kontaktować się z klientami (i jednocześnie budować content marketing) możliwe jest wykorzystanie licznych kanałów. Wśród nich wymienić warto: mailing, blog firmowy, fora internetowe, fanpage na portalach społecznościowych.

Źródło: http://xann.pl